Timer Slideshow



Christian Rex - Schiffsmodelle : Sanct Knud

Die SANCT KNUD ist eine Kombination aus Hafenschlepper und Eisbrecher und war zunächst in Odense / Fünen / Dänemark beheimatet.

Baunummer 192 der Frederikshavn Værft og Flydedok A/S, Stapellauf am 5. November 1930. Länge 28,06m - Breite 7,66m - Tiefgang (mittschiffs) 3,12m - Verdrängung 154 t. Dampfmaschine von Helsingør Jernskibs- og Maskinbyggeri mit 550 PS.

1959 Verkauf an Schrotthändler H.E.Hansen in Odense, Umbenennung in OTHONIA. Dezember 1960 Verkauf an Fowey Harbour Service (GB), Umbenennung in ST. CANUTE. 1969 Verlegung nach Exeter als Museumsschiff. 1999 Verkauf an Christer Standel (S) und Umbenennung in STOCKVIK. Zur Zeit Rekonstruktionsarbeiten


Modell im Maßstab 1:50 auf Basis des BillingBoats-Bausatz ST. CANUTE - mit Rückbauten auf den Ursprungszustand als SCT. KNUD und Neutralitätszeichen.


SANCT KNUD is a steam tug with icebreaker stem in order to break ice in the port of Odense / Fünen / Denmark.

Yard No.192, Frederikshavn Vaerft og Flydedok A/S, launched on 5th november 1930. Length 28,06m - width 7,66m - draft (midship) 3,12m - displacement 154 t. Steam engine build by Helsingoer Jernskibs- og Maskinbyggeri, 550 hp.

1959 sold to scrap dealer H.E.Hansen in Odense, renamed OTHONIA. December 1960 sold to Fowey Harbour Service (GB), renamed ST. CANUTE. 1969 decomissioned and brought to Exeter (museum). 1999 sold to Christer Standel, Sweden and renamed STOCKVIK. Under constant reconstruction works


Modeldata: scale 1:50 - basis was a kit from BillingBoats (ST. CANUTE) and I tried to reconstruct the former appearance as it looked during Odense service.